Je loopt vast!

Je loopt tegen vernieuwingen en verandering aan. Je ervaart onrust en frustratie, doordat je je expertise niet kunt inzetten zoals je graag zou willen. Dit belemmert je bij het doorvoeren van je eigen onderwijsproces.

Ondertussen is de twijfel toegeslagen. Zie ik wel wat er gebeurt? Kan ik zelf eigenlijk wel met eventuele veranderingen en vernieuwingen omgaan? Durf ik te accepteren dat die er zijn en wat is mijn plaats daarin? Past die vernieuwing in de droom die ik heb? Zien andere mensen wel wat mijn proces van vernieuwing is? Durf ik aan te geven dat ik hulp nodig heb? Je passie is het onderwijs en geen haar op je hoofd die eraan denkt om die op te geven.

 

Herken je het gevoel dat…

  • …je 24/7 aan het geven bent en dit veel van je energie vraagt? Dit blokkeert je in je motivatie en positieve strijdlust.
  • de druk van bovenaf steeds zwaarder begint te wegen? Je bent goed in je vak, maar op een gegeven moment weet je ook niet meer hoe het nu verder moet en hoe je dit professioneel aan moet pakken.
  • je expertise niet altijd gezien en gehoord wordt? Het lukt je ook niet altijd meer om deze van de grond te krijgen.
  • je er alleen voor staat, terwijl er wel aan alle kanten aan je getrokken wordt? Je bent nodig voor iedereen.
  • jouw positieve strijdlust geblokkeerd wordt door onrust en frustratie, waardoor dingen niet bespreekbaar gemaakt worden? Dit stagneert uiteindelijk ook de ontwikkeling van de leerlingen.

 

We mogen opnieuw leren zien!

Ik geloof dat iedereen een uniek talent heeft en dat het voor iedereen mogelijk is om dit unieke talent te ontwikkelen.

Ik geloof dat voor iedereen het pad van zelfontwikkeling – wat zelfontwikkeling ook maar voor jou mag betekenen of wat je hierin nodig hebt – anders is.
Daarom leer ik mijn klanten niet op 1 manier, maar bied ik meerdere perspectieven aan.

Ik kijk daarom altijd naar het individu binnen de professionele omgeving. “Ik ben niet overal goed in, maar waar ik ongelofelijk goed in ben is dat ik in een paar seconden zie waar we moeten omschakelen en welke stappen iemand mag zetten om de inspirerende onderwijsomgeving te bouwen die hij of zij voor ogen heeft.”

Wanneer je je herkend in bovenstaande tekst, dan ben je op de juiste plek!